realMigration

همه چیز درباره مهاجرت

realMigration

همه چیز درباره مهاجرت

مهاجرت از ایران،درباره کشوور مقصد مهاجرت،تحصیل در خارج از کشور

  • ۰
  • ۰

دولت دانمارک قصد ارائه یک دسته بندی جداگانه در آمار رسمی خود برای جرایم، اشتغال و مسائل دیگر برای کسانی که از کشورهای مسلمان باشند دارد با این هدف که برخی از مسائل مرتبط با مهاجرت را حل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این طرح، به لحاظ آماری مهاجران مسلمان و فرزندان آنها در قالب دسته بندی MENAPT که مخفف "خاورمیانه، شمال آفریقا، پاکستان و ترکیه" است، قرار می‌گیرند.

طبق اعلام ماتیاس تسفایه، وزیر مهاجرت و یکپارچگی دانمارک که این اقدام را تایید کرد، دسته بندی مردم از روی مذهب در درک الگوهای جرایم و اشتغال بین افراد با تبار خارجی در دانمارک سودمند است.

او در مصاحبه‌ای گفت: ما نیاز به ارقام صادقانه‌تر داریم و من فکر می‌کنم این به نفع بحث مربوط به یکپارچه سازی و ارتقای کیفیت آن می‌شود اگر که ما این آمار را به شکل علنی بگیریم. زیرا اساسا آنها نشان می‌دهند که ما در دانمارک واقعا مشکلی با افرادی که از آمریکای لاتین و خاوردور آمده‌اند، نداریم. ما با مردمی که از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند مشکل داریم.

تسفایه گفت با نژادپرستانه خواندن این دسته بندی مردم بر اساس کشور اصلی آنها مخالف است.

بر اساس سیستم فعلی، دانمارک میان اصالت "غربی" و "غیر غربی" در آمارهای رسمی مربوط به مهاجران و فرزندان آنها تمایز قائل می‌شود. همه کشورهای اتحادیه اروپا در کنار مابقی کشورهای اروپایی، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا به عنوان غربی و مابقی جهان به عنوان غیر غربی در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین "فرزندان" هم با وجود زاده شدن در دانمارک "خارجی" در نظر گرفته میشوند بر خلاف "مهاجران" که خارج از دانمارک به دنیا آمده‌اند.

بالغ بر ۸۰۰۰۰۰ مهاجر و فرزندانشان حدود ۱۴ درصد از جمعیت ۵.۸ میلیون نفری دانمارک را تشکیل میدهند.

انتهای پیام

 

منبع خبر:ایسنا

  • ۹۹/۰۹/۲۵
  • مرتضی عبودی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی