realMigration

همه چیز درباره مهاجرت

realMigration

همه چیز درباره مهاجرت

مهاجرت از ایران،درباره کشوور مقصد مهاجرت،تحصیل در خارج از کشور

۸ مطلب در آذر ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

ورزشکار مهاجرت کرده ایرانی قهرمان اروپا شد!

818685_468.jpgملی‌پوش سابق و عنوان‌دار تکواندوی ایران یک سال پس از تغییر تابعیت موفق شد مدال طلای اروپا را برای صربستان به دست بیاورد.

مهدی خدابخشی پس از ازدواج با یکی از تکواندوکاران تیم ملی زنان صربستان، سال گذشته با تغییر تابعیت به عضویت تیم ملی صربستان درآمد.

خدابخشی که مدال‌های طلای جهان، آسیا و بازی‌های آسیایی را برای تیم ملی ایران به دست آورده بود، این بار و پس از تغییر تابعیت موفق شد با اقتدار مدال طلای اروپا را برای صربستان کسب کند.

خدابخشی در این رقابت‌ها که در شهر سارایوو در حال برگزاری است، در وزن المپیکی ۸۰+ کیلوگرم ابتدا ریان اسپال از بریتانیا را ۸ بر ۴ برد، سپس برابر کوتالم آتسلی از ترکیه ۱۹ بر ۶ پیروز شد. خدابخشی در سومین مبارزه، ولادیسلاو بوندار از اوکراین را از پیش رو برداشت و در فینال نیز برابر دژان گئورگیوسکی از مقدونیه با نتیجه ۱۹ بر ۱۸ پیروز شد و بر سکوی نخست اروپا ایستاد.

ورزشکاران اسپانیا و اوکراین نیز به مدال برنز مشترک رسیدند.

مهدی خدابخشی که در زمان حضور در ایران از فدراسیون جهانی تکواندو لقب نابودگر را گرفته بود، در المپیک ۲۰۱۶ ریو نیز نماینده وزن ۸۰- کیلوگرم ایران بود، اما با شکست برابر میلاد بیگی دیگر تکواندوکار ایرانی تیم ملی آذربایجان از رسیدن به مدال بازماند.

 

منبع : پامهاجرت

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران +عکس و فیلم

حسن آقا میری روحانی جنجالی که سالها پیش خلع لباس شد با انتشار یک عکس جنجالی خبرساز شد.ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران را در ادامه بخوانید.

به گزارش راهبرد معاصر حسن آقا میری سخنران مذهبی طی سالها جنجال آفرین شد. وی سالها پیش خلع لباس شد با انتشار یک عکس جنجالی خبرساز شد. او با شلوارک و یک سگ عکس گرفت که این عکس خبر مهاجرت وی را پررنگ کرد. ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران را در ادامه بخوانید.

ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران

انتشار تصویری از حسن آقامیری، سخنران مذهبی و فعال اینستاگرامی با شلوارک در کنار یک سگ در حال ورزش بازتاب فراوانی داشته است. عده ای از این اقدام او انتقاد کرده اند

شدیدترین انتقاد از آقامیری در تلویزیون رخ داد. در یک برنامه تلویزیونی مجری به شدت به حسن آقامیری تاخت و این رفتار او را زیر سوال برد.

 

مجری از آقامیری انتقاد کرد که او با تکیه بر منبر رسول‌الله به شهرت رسیده و حالا عکس با شلوارک منتشر می کند.

 

تصویر جنجالی آقامیری انتقادات دیگری در شبکه های اجتماعی به دنبال داشته برخی او را متهم به "وادادگی" کرده اند.

 

عده‌ای هم از اینکه او با یک سگ عکس گرفته انتقاد کرده اند، عکس با شلوارک و یک سگ را نشان‌دهنده سبک زندگی می‌دانند که با پیشینه آقامیری همخوانی ندارد.

 

اما برخی دیگر می گویند او مرتکب کار خلافی نشده و تصویری از زندگی نرمال خود را منتشر کرده است.

ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران

برخی کانال‌های تلگرامی با توجه به این تصاویر شایعه مهاجرت او به ترکیه را منتشر کرده بودند. حسن آقا میری در گفتگو با فرارو شایعه مهاجرت خود را تکذیب کرد. او گفت من گذرنامه ندارم. و این تصاویر هم در کیش گرفته شده است.

 

سید حسن آقامیری خوانساری روحانی 42 ساله است که به واسطه سخنرانی‌های بحث برانگیز و خبرسازش به شهرت رسید. او در سال 97 به خاطر همین سخنرانی‌ها به دو سال حبس تعلیقی و خلع لباس محکوم شد.

ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران

آقامیری همیشه از چهره‌های خبرساز در اینستاگرام بوده و بیش از سه میلیون نفر دنبال کننده دارد.

 

واکنش حسن آقامیری به عکس جنجالی

حسن آقا میری:من چرا فرار کنم؟ دزد ها و اختلاس گران فرار کنند

انتشار تصویری از حسن آقامیری، سخنران مذهبی و فعال اینستاگرامی با شلوارک در کنار یک سگ، در حال ورزش بازتاب فراوانی در شبکه های مجازی داشته است. عده‌ای با توجه به این تصویر از مهاجرت حسن آقا میری به ترکیه گفته بودند.

ماجرای عکس با شلوارک حسن آقامیری و مهاجرت از ایران

حسن آقا میری گفت: من گذرنامه ندارم. و این تصاویر هم در کیش گرفته شده است. یک تصویر معمولی حین ورزش کردن است و منظور خاصی از انتشار آن نداشتم.من ایران هستم. دزدها و اختلاس‌گرها فرار ‌می‌کند، من چرا باید فرار کنم. شایعات درباره سایت‌های شرط بندی را تکذیب می‌کنم.

 

منبع : راهبردمعاصر

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

دنیای اقتصاد : برای سال‌ها دره ‌سیلیکون محل حضور شرکت‌های تکنولوژی و کارآفرینان مشهور این صنعت بوده است. اما اکنون به‌نظر می‌رسد آستین در تگزاس و میامی در فلوریدا در حال ربودن این موقعیت باشند. شرکت‌های بزرگی چون اوراکل و تسلا جزو مشهورترین شرکت‌های تکنولوژی هستند که در حال ترک سیلیکون‌ولی هستند. رژیم‌های مالیاتی سنگین و سیاست‌های مقامات ایالت کالیفرنیا در دوران پاندمی از جمله دلایل اصلی ترک سیلیکون‌ولی به شمار می‌روند. در عین حال مقامات تگزاس و فلوریدا امکانات و تسهیلات مناسبی به شرکت‌ها پیشنهاد داده‌اند.

مهاجرت از «سیلیکون‌ولی»

سیلیکون‌ولی برای سال‌ها مهد کارآفرینان، صنعت تکنولوژی و استارت‌آپ‌ها بوده است. حداقل از زمانی که بیل هیولت و دیوید پاکاراد بنیان‌گذاران شرکت HP در سال ۱۹۳۸ از یک گاراژ کار خود را در پالو‌آلتو آغاز کردند، حرکت به سمت سیلیکون‌ولی آغاز شد. برای سال‌ها بسیاری از کارآفرینان و متخصصان صنعت تکنولوژی آرزوی زندگی در این منطقه و کار در شرکت‌های بزرگی را داشته‌اند که در نزدیکی هم در جنوب شهر سانفرانسیسکو و حوالی آن گردهم آمده‌اند. مقر شرکت‌های بزرگ تکنولوژی یک به یک در این منطقه ایجاد شدند و شرکت‌های سرمایه‌گذاری نیز در نزدیکی دانشگاه‌های استنفورد و برکلی پاگرفتند.

سیاست‌های ایالتی هم در تشویق به پاگرفتن شرکت‌ها در این منطقه بسیار کمک کرد. حالا به‌نظر می‌رسد شرایط در حال تغییر است؛ کارآفرینان و شرکت‌های بزرگ به‌دلایل مختلف در حال ترک این منطقه هستند. از جمله شرکت‌های مشهوری که درحال ترک این منطقه است شرکت HP است که می‌خواهد مقر خود را به تگزاس منتقل کند.

 اوراکل دیگر شرکت بزرگ نرم‌افزاری نیز در حال انتقال مقر خود به‌طور دائمی به آستین‌تگزاس است.

 یکی از دلایل اصلی این انتقال‌ها شرایط ایجاد‌شده حاصل از پاندمی و فضای کار است به‌طوری‌که حالا برخی شرکت‌های تکنولوژی اساسا بخش عمده کارکنانشان را برای همیشه دورکار کرده‌اند. به این ترتیب عملا وابستگی به نیروی کار موجود در سیلیکون‌ولی به‌عنوان یک عامل از پیش‌روی شرکت‌ها برداشته شده است.

با این حال جابه‌جایی دفاتر مرکزی شرکت‌های تکنولوژی، بنیان‌گذاران و سرمایه‌گذاران جسورانه حالا یک اصطلاح جدید را در این عرصه ایجاد کرده و آن «مهاجرت فناوری» از منطقه خلیج

 BayArea است. آنها که در حال ترک سانفرانسیسکو هستند مدیریت شهری و دولت محلی را به کم‌کاری متهم می‌کنند.

هرچند دقیقا مشخص نیست انتقاد آنها به کجاست اما محدودیت‌های اخیری که در کالیفرنیا و به‌خصوص در سانفرانسیسکو برای مقابله با پاندمی کرونا ایجاد شده، بسیاری از شرکت‌ها و مدیران سرشناس از جمله ایلان ماسک را به شکایت واداشته است. فلوریدا و تگزاس مناطقی هستند که محدودیت‌های بسیار کمتری برای شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها ایجاد کرده‌اند از این‌رو توجه صاحبان کسب‌وکارها را برای انتقال جلب کرده‌اند.

اما دلایل دیگری هم برای این انتقال هست. در منطقه سیلیکون‌ولی به‌دلیل سطح بالای تقاضا هزینه املاک بسیار بالاست ضمن اینکه نرخ مالیات بر درآمد اشخاص نیز در این منطقه بالاتر از سایر نقاط آمریکاست در حالی‌که در فلوریدا و تگزاس این‌گونه نیست. همین دلایل برای ترغیب کارآفرینان برای ترک سیلیکون‌ولی کافی بوده است.

  نه فقط به‌خاطر یک مشت دلار

حضور شرکت‌های تکنولوژی در تگزاس خیلی موضوع جدیدی نیست. این ایالت چند سال است که خود را به عنوان محلی برای حضور استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های تکنولوژی معرفی می‌کند و به‌خصوص در آستین (Austin) که حالا به یک هاب تکنولوژی تبدیل شده است و نام «Silicon Hills‌» یا تپه تکنولوژی گرفته است. از شرکت‌هایی چون AMD (‌تولید‌کننده پردازنده) گرفته تا سازنده کامپیوتر DELL حالا این قطب جدید فناوری کم‌کم جای خود را باز‌می‌کند. براساس گزارش اتاق بازرگانی آستین تنها امسال به‌تنهایی ۳۹ شرکت از صنعت تکنولوژی درحال تغییر مقر خود به آستین تگزاس هستند.

در میان آنها شرکت‌های مشهوری دیده می‌شوند از جمله ۸VC شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه که توسط Joe Londonsdale بنیان‌گذار استارت‌آپ مشهور Palantir بنا نهاده شده است. همچنین شرکت تسلا در حال ساخت یک مجموعه ۴ میلیون فوت‌مربعی در خارج از آستین است که انتظار می‌رود ۵ هزار شغل جدید در این منطقه ایجاد کند. این تنها شامل شرکت‌های تکنولوژی نمی‌شود بلکه شرکت‌های دیگری مثل Juul Labs که سازنده سیگارهای الکتریکی است هم سال گذشته از سیلیکون‌ولی به این منطقه نقل‌مکان کرد.

لورا هافمن رئیس اتاق بازرگانی آستین معتقد است تنوع جمعیتی و افراد تحصیلکرده زیاد در این منطقه یکی از دلایل تمایل شرکت‌ها به‌حضور در اینجاست. به گفته وی در حال‌حاضر ۴۷درصد جمعیت این منطقه دارای مدرک کارشناسی هستند و ۲۵ کالج و دانشگاه در آن وجود دارد. خانم هافمن همچنین به کیفیت زندگی اشاره می‌کند؛ چیزی که این منطقه را برای اقامت دلچسب‌تر از دیگر مناطق می‌کند.

میامی فلوریدا نیز تلاش می‌کند یک فضای مشابه برای ترغیب شرکت‌ها به حضور در آن ایجاد کند. فرانسیس سوارز شهردار میامی یکی از کسانی است که تلاش کرده شرکت‌های زیادی را به این منطقه سرازیر کند. وقتی یکی از مدیران صندوق سرمایه‌گذاری بنیاد پیتر تیل (پیتر تیل از سرمایه‌گذاران مشهور سیلیکون‌ولی و از مشاوران تکنولوژی ترامپ بود که به‌خاطر انتقادها سیلیکون‌ولی را ترک کرد) در توییتر به طعنه نوشت: چه اتفاقی خواهد افتاد اگر سیلیکون‌ولی را به سمت میامی ترک کنیم؟ شهردار میامی سریع پرسید: چگونه می‌توانم کمک کنم؟‌ آقای سوارز اخیرا مشغول برگزاری چندین جلسه مجازی برای ترغیب شرکت‌ها به حضور در این منطقه است.

حداقل شهردار و امکانات این منطقه یک کارآفرین مشهور را به‌حضور در میامی ترغیب کرده است و او الکسیس اوهانیان بنیان‌گذار Reddit است که از چندین ماه قبل سیلیکون‌ولی را به سمت فلوریدا ترک کرده است. سرنا ویلیامز- تنیس‌باز مشهور- و همسرش نیز سال‌هاست در فلوریدا زندگی می‌کنند. الکسیس اوهانیان می‌گوید زمانی که تصمیم به ترک سیلیکون‌ولی و حضور در جنوب فلوریدا گرفته بود، بسیاری شوکه شده بودند اما سه سال بعد از این مهاجرت اوضاع برای او بسیار خوب است.

شرکت Goldman Sachs نیز حالا درحال انتقال از نیویورک به فلوریداست.

  اوراکل و تسلا و خروج از خلیج

سابقه حضور اوراکل در سیلیکون‌ولی به ۱۹۷۷ می‌رسد و از آن زمان تاکنون این شرکت مشهور نرم‌افزاری سرمایه‌گذاری سنگینی در این ایالت انجام داده است؛ از جمله اینکه آنها یک استادیوم بزرگ در این منطقه ساخته‌اند. لری الیسون بنیان‌گذار اوراکل یکی از حامیان ترامپ به‌شمار می‌رود و اخیرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری در خانه خود برای جمع‌آوری کمک به کمپین ترامپ میهمانی داد با این حال بخشی از دلایل ترک سیلیکون‌ولی توسط او و دیگر دوستان محافظه‌کارش یعنی پیتر تیل (که البته از چند سال قبل سان‌فرانسیسکو را به سمت لس‌آنجلس ترک کرد)‌ دلایل سیاسی است.

ایالت کالیفرنیا توسط دموکرات‌ها اداره می‌شود و این برای تکنولوژیست‌های محافظه‌کار و ثروتمند خیلی خوشایند نبوده است. فرماندار تگزاس، گرک ابوت، اخیرا از حضور اوراکل در این ایالت بسیار خوشحال شده و در یک توییت گفته این ایالت سرزمین کسب‌وکار، شغل و فرصت‌هاست. ایالت تگزاس به‌دلیل سیاست‌های مالیاتی هم مورد علاقه شرکت‌هاست. این ایالت از درآمد یا سرمایه شرکت‌ها و اشخاص مالیات نمی‌گیرد و همین انگیزه مهمی برای کار و زندگی در آنجاست.

رژیم مالیاتی کالیفرنیا همواره انتقادات زیادی را برانگیخته است. این ایالت از حقوق‌های بالای یک‌میلیون دلار در سال ۳/ ۱۳ درصد مالیات می‌گیرد که بالاترین نرخ مالیات در کل کشور آمریکاست. همچنین همین میزان مالیات هم به سرمایه افراد تعلق می‌گیرد.

ایلان ماسک هم پیش از این در توییتر اعلام کرده بود مشغول فکرکردن به رفتن به تگزاس است. پس از اجرای قرنطینه و بسته شدن کارخانه‌ها ماسک انتقادات زیادی به مقامات ایالتی وارد کرد و تهدید کرد اگر قرنطینه و اجبار به مسدود کردن کارخانه تسلا ادامه یابد این ایالت را ترک می‌کند. بر خلاف اوراکل که از سال ۲۰۱۵ در تگزاس حضور دارد تسلا مجبور به ساخت محلی برای کارخانه خود است؛ چیزی که حالا مشخص شده دراطراف آستین بنا خواهد شد.

Untitled-2

 

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

ایسنا/مازندران عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران گفت: در آینده پیش بینی می شود همین سیاست غلط خانه های دوم علاوه بر تمرکز جمعیت در مازندران و سوداگری زمین و پیامدهای زیادی که دارد موجب تغییر قومیت ها در مازندران خواهد شد و بدون شک مهاجرت در آینده به مازندران زیاد می شود به طوری که بومی ها در اقلیت قرار می گیرند.

مهدی رمضان زاده در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه صنعت گردشگری در گذشته با تجربه های تلخی همانند کرونا از جمله بیماری هایی چون  سارس و انواع و اقسام آنفلوانزاها مواجه بوده اما در این دوره وضعیت متفاوت است، اظهار کرد: بررسی آمارها بیانگر کاهش نرخ گردشگری در دنیا  بوده و سازمان جهانی گردشگری نیز این هفته اعلام کرد که گردشگری بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش داشته است.

کاهش ۷۲ درصدی رشد گردشگری در ایران در زمان کرونا

وی با اشاره به کاهش ۷۲ درصدی گردشگری طی این مدت در  ایران گفت: طبیعتا آسیا و به خصوص خاورمیانه بیشترین آسیب را در زمان کرونا به لحاظ گردشگری دیده و در این میان کشور ترکیه به لحاظ  چسبیده بودن  به خاک اروپا و جاذبه های یک کشور نمونه جهان شرق و اسلامی با معماری خاص خود آسیب بیشتری را در بخش گردشگری دید.

عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران در ادامه با بیان اینکه کرونا در بخش گردشگری بیشتر به کسب و کارهای کوچک و متوسط مقیاس مانند هتل و اقامتگاه های بوم گردی صدمه وارد کرد، افزود: بسیاری  از کسب و کارهای کوچک مقیاس مانند اقامتگاه ها در شهرهای رامسر، بابلسر و نوشهر که در سواحل گسترده شده بودند با یک چالش جدی روبرو شدند.

 رمضان زاده، سیاست دولت مبنی بر گسترش بوم گردی در روستاها و نزدیکی به تهران  را یکی از علل بیشترین آمار اقامتگاه بوم گردی در مازندران برشمرد و گفت: در زمان شیوع کرونا با اینکه گفته شد به مازندران سفر نشود اما با توجه به فاصله اندک تهران و البرز با این استان، گردشگران و مسافران آمدند و از سوی دیگر جمعیت بالای تهران و کرج کمک می کرد که همواره این استان تقاضا وجود داشته باشد.

وی با اشاره به پیامدهای کرونا در مازندران ابراز کرد: زمانی که این تقاضا برای سفر به استان و اقامت  به طور یک دفعه فروکش کرد کسب و کارها دچار آسیب شدند و این آسیب ها در بازپرداخت تسهیلات،تعدیل نیرو و چالش پرداخت بیمه خود را نشان داد.

عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران با بیان اینکه بسیاری از این کسب و کارهای کوچک مقیاس در استان مازندران در قالب آژانس ها، تورهایی را از قبل فروخته بودند وهمه اینها می بایستی مبالغ را به گردشگران برمی گرداندند، تصریح کرد: همه اینها موجب شد اقامتگاه ها و هتل ها و در مجموع تمامی تاسیسات گردشگری دچار ضرر و زیان های شدیدی شوند.

*فصل سرما و شکسته شدن گردشگری

رمضان زاده سفرهای هوشمند را یکی از راهکارهای سازمان جهانی جهانگردی در زمان پاندمی کرونا عنوان کرد و ادامه داد: کاهش آمار ورودی هتل ها، ادامه روند گردشگری با آموزش صاحبان اقامتگاه ها و صاحبان کسب و کارهای گردشگری با آموزشهای مهارتی در قالب برشورها و پروتکل ها از جمله راهکارهای این سازمان بود اما شروع فصل سرما باعث شد  گردشگر ی دوباره بشکند.

وی با تاکید براینکه میزان تاب آوری یک منطقه و یک کشور مشخص می کند که تا چه میزان پس از پساکرونا آن منطقه و کشور به حالت اولیه برمی گردد، اظهارکرد: هرچه میزان تاب آوری هر دولت و کشوری بالاتر باشد، بازگشت به شررایط نرمال اولیه سریعتر خواهد بود.

* مدیریت، مهم ترین آیتم در میزان تاب آوری یک کشور

عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران با اشاره به اینکه  مدیریت مهم ترین آیتم در میزان تاب آوری است، افزود: چهار نوع تاب آوری اجتماعی فرهنگی، میزان قدرت پذیرش ، اقتصاد و محیطی مکانی و تاب آوری نهاد گرایی یا همان مدیریتی وجود دارد.

رمضان زاده به توضیحاتی در خصوص تاب آوری اقتصادی پرداخت و یادآور شد: هرچه وام کمتری داده می شد و بانکها با این کسب و کارها راه می آمدند ، بیمه ها سخت گیری نمی کردند، دولت معافیت های مالیاتی و یا کمک های نقدی را در نظر می گرفت می توانست، تاب آوری اقتصادی را ارتقا ببخشد.

وی در مورد تاب آوری مدیریتی گفت:  آیا مجلس ما توانست در کوتاه ترین زمان ممکن با رعایت همه جوانب دولت را ملزم کند که چکاری انجام دهد و آیا استانداران ، فرمانداران و بخشداران توانستند خود را به سرعت با این شرایط مطابقت دهند؛در حالیکه در خروجی کشور چیزی نمی بینیم .

* قوانین مجلس  و اولویت های دولت موجب آسیب به  گردشگری کشور شد

عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها، آمادگی ذهنی برای این قبیل پدیده ها وجود داشته اما متاسفانه در کشور ما این آمادگی وجود نداشته است، قدرت و قوانین مجلس ما و اولویت های دولت باعث شد به گردشگری کشور آسیب های زیادی وارد شود.

رمضان زاده با تاکید براینکه ارتقا شرایط فعلی به شرایط نرمال اولیه، کار، هزینه و اعتبار زیادی نیازمند است، افزود: در استان مازندران در مقطعی تصمیم بر این شد که مسیرها بسته شود و فضای مجازی باعث شد حتی بومیان ما به مقابله با ورود گردشگر پرداختند تا همه چیز را به گردن گردشگران بیندازند اما آیا می توانستیم مرز دقیق میزان آلودگی گردشگران و بومیان را تعیین کنیم؟

وی ادامه داد: متاسفانه به علت بالا بودن تراکم جمعیتی  استان، پاندمی در روستاهای ما نفوذ کرده و در حال رفتن به ارتفاعات است و اینکه همه این چالش ها به گردن گردشگری انداخته شود درست نیست هرچند حجم مسافر زیاد مسافران می تواند در شیوع کرونا موثر باشد.

*رواج گردشگری خانه های دوم بلای جان مازندران

این عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران ، با اشاره به تاثیر یک سری سیاست های غلط در این بخش گفت: در ۳۰ سال گذشته یک الگو اشتباه و نامناسب  گردشگری در شمال کشور به نام گردشگری خانه های دوم رواج داده شد که  روی تغییر کاربری و تغییر سبک زندگی روستائیان متمرکز شده بود .

رمضان زاده در مورد معضلات خانه دوم بیان کرد: اینکه صدا و سیما اعلام می کند از فلان ساعت رفت و آمد تعطیل می شود اما طرف با اتوبوس هم شده است مسافرت می کند زیرا مکانی را در شمال بنام خانه دوم دارد که خانه خودش است و بسیار راحت  در آن زندگی می کند و با اینکار  تراکم جمعیت را افزایش می دهد.

وی تاکید کرد: در آینده پیش بینی می شود همین سیاست  غلط خانه های دوم علاوه بر تمرکز جمعیت  در مازندران و سوداگری زمین و و پیامدهای زیادی که دارد موجب تغییر قومیت ها در مازندران خواهد شد و  بدون شک مهاجرت  در آینده به مازندران زیاد می شود به طوری که بومی ها در اقلیت قرار می گیرند.

رمضان زاده با اشاره به اینکه تاب آوری استان مازندران در چند ماه آینده نشان می دهد که آیا گردشگری می تواند خود را احیا کند یا خیر، افزود: تقویت سفرهای خانوادگی با رعایت پروتکل های بهداشتی می تواند تاثیر زیادی در بازگرداندن به شرایط عادی داشته باشد و اگر این گردشگر هوشمند شود و همانطور که در خانه کنار هم هستند در سفر هم کنار هم باشند اینها  پیامد مثبتی دارد که باید از طریق رسانه ها فرهنگ سازی شود.

وی متذکر شد: هرچه زمان بگذرد و جلوی این سفرها گرفته شود دولت و فعالان و متولیان هزینه و زمان بیشتری را برای بازگرداندن گردشگری به شرایط عادی خواهند گذاشت و مطالعه دقیق و کار کارشناسی می تواند کمک زیادی کند.

*بازگشت به حالت اولیه با ترویج گردشگری هوشمند و کمک دولت

عضو هیئت علمی گروه گردشگری دانشگاه مازندران گردشگری مجازی را یکی از راهکارهای مناسب برای بازگشت به شرایط عادی برشمرد و عنوان کرد: گردشگری مجازی نیازمند المان و متغیر و مطالعه و زیرساخت است که هنوز این نوع گردشگری در کشور ما حاکم نیست .

رمضان زاده تاکید کرد: باید سفرهای ما هوشمند شود و نوع گردشگری به سمت الگوی گردشگری هوشمند برود و در کنار آن به کسب و کارها از  طریق تسهیلات  کم بهره و معافیت های مالیاتی رسیدگی شود همچنین با ترویج سفرهای خانوادگی هوشمند و کمک دولت به کسب و کارها می توان امیدوار بود که این گردشگری در آینده زودتر خود را احیا کند و به شرایط نرمال اولیه برگردد.

 

 

منبع خبر : ایسنا

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

متزلزل شدن پایه‌های اقتصاد در مهاجرت روستائیان به شهرها/ روستانشینان بهانه‌ای برای ماندن ندارند

فراموش شدن و بی توجهی به خواسته و مطالبات روستانشینان باعث مهاجرت آنها به شهرها شده است و این امر تنها افزایش جمعیت شهری و حاشیه‌نشینی را در پی دارد بلکه موجب متزلزل شدن پایه های اقتصادی کشور نیز خواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کُردتودی، وجود روستا به عنوان یکی از مهمترین پایگاه های تولید مواد حیاتی و رفع نیازهای اساسی هر جامعه محسوب می شود اما ریشه تمامی مشکلات و مسائل عقب ماندگی، فقر گسترده، نابرابری در حال رشد و بیکاری در مناطق روستایی قرار دارد.

هر چند روستا، نخستین و قدیمی‌ترین زیست‌گاه بشری است و روستانشینی از ابتدایی ترین شیوه‌های زندگی بشری به‌شمار می‌رود و از قدیم الایام به عنوان کوچک‌ترین واحد تقسیمات جغرافیایی اجتماعات یک کشور بوده و نقش اساسی در شکوفایی جوامع تمدنها داشته‌اند. و با توجه به نقش‌های متعددی که در فرایند توسعۀ ملی، به‌ ویژه در زمینۀ تأمین غذایی بر عهده دارند، رشد و توسعۀ آن‌ها، اهمیت و ضرورت زیادی دارد.

متاسفانه به دلیل نبود زیر ساخت های لازم به ویژه راه آسفالته، از ظرفیت های مهم برای ایجاد اشتغال و پویایی اقتصادی کمترین بهره برداری در روستاها صورت می گیرد و وجود این مشکلات و نارسایی در زیرساخت های به خصوص در مناطق روستایی نیازمند توجه جدی به دغدغه و مطالبات مردم است زیرا هر چقدر به خدمات شهرها بیشتر توجه شود و روستاها از خدمات و امکانات محروم شوند به همان اندازه رغبت و زمینه مهاجرت روستانشینان به شهرها افزایش می یابد.

   راه ارتباطی امن و با زیرساخت درست یکی از ضروریات است بیشتر مردم و کارشناسان اجتماعی علت مهاجرت بی رویه روستائیان به شهرها را کمبود آب شرب بهداشتی و نبود راه ارتباطی مناسب عنوان کرده و می گویند اگر این مشکلات رفع شود می توان با برنامه  ریزی صحیح، زمینه افزایش جمعیت روستائی را ایجاد کرد که به موجب آن افزایش تولید محصولات کشاورزی و دامی را شاهد خواهیم بود که این خود باعث بارور شدن اقتصاد مقاومتی و ملی نیز می شود.

با توجه به اینکه جاده و یا راه روستایی جهت  دسترسی از نخستین اولویت‌های حفظ جریان زندگی در مناطق روستایی و جلوگیری از مهاجر ساکنان به شهر است و با اینکه حتی می‌تواند زمینه مهاجرت معکوس را نیز فراهم آورد، اما بیشتر مناطق روستایی شهرستان دهگلان از این زیرساخت ضروری بی‌بهره هستند.

تولیدات کشاورزی و دامی، اساس و پایه پیشرفت هر کشور است که این تولیدات نیز نتیجه تلاش روستانشینان بوده و نباید روستاها از خدمات رسانی به فراموشی سپرده شوند هرچند در شهرستان دهگلان هم روستاهایی وجود دارند که با وضعیت راه های ارتباطی نامناسب روبرو هستند و تردد در این جاده های خاکی بسیار سخت و دشوار است.

روستای سرخه جوب با 70 خانوار یکی از روستاهای قطب پرورش دام شهرستان محسوب می شود اما متاسفانه با وضعیت نامناسب جاده دست به گریبانند که بنا به گفته مردم و اعضای شورای روستا اگر این مشکل ادامه یابد و حل نشود زمینه مهاجرت مردم به شهر را فراهم می کند.

زاهد مولودی رئیس شورای اسلامی روستای سرخه جوب در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: روستای  90 خانواری سرخه جوب در 20 کیلومتری شهرستان دهگلان از وضعیت نامناسب راه ارتباطی رنج می برد.

 وی با بیان اینکه فراهم نبودن زیرساخت های توسعه تاثیرات مستقیم و غیرمستقیمی در عقب ماندگی روستاها دارد، اظهار داشت: توسعه آسفالت جاده های روستایی نقش مهمی در شکوفایی منطقه دارد.

مولودی با اشاره به عدم اجرای طرح هادی در این روستا گفت:  طرح هادی در این روستا اجرا نشده و از مسئولین شهرستان خواستاریم نسبت به این موضوع اقدام شود.

رمضان روشنی یکی از ساکنان روستای سرخه جوب ضمن نگرانی از وضعیت نامناسب جاده و در خواست از اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای دهگلان گفت: در موقع بارندگی جاده کاملا گلی می شود و این مشکلات و بی توجهی به روستا نشینان زمینه مهاجرت ساکنان این روستا و روستاهای اطراف را به شهر ها فراهم می کند.

وی در ادامه گفت: روستای سرخه جوب قطب دامپروری شهرستان بوده و جای تاسف است که این روستا به خاطر وضعیت نامناسب بودن جاده تخلیه شود.

جلیل احمدی دیگر عضو شورای روستای سرخه جوب در ادامه بیان داشت: هر ساله مسئولین و کاندیداهای انتخابات با وعده دادن به مردم روستا هنوز برای این روستای 70 خانواری هیچ اقدامی در استای حل مشکلات انجام نداده اند.

وی بیان داشت: اگر این بی توجهی به همین صورت ادامه داشته باشد مردم دیگر تحمل وضعیت نامناسب جاده را ندارند و همین مشکل زمینه مهاجرت مردم به شهر را به سرعت فراهم می کند که نیاز است برای جلو گیری از مهاجرت مردم  به شهرها  وضعیت نامناسب جاده روستا را ساماندهی نمایند.

یکی دیگر از ساکنان روستای سرخه جوب گفت: خانوادهایی که در این روستا از طریق کشاورزی و دامداری امرا معاش می نمایند اگر به شهر مهاجرت کنند  به شغلهای کاذب روی خواهند آورد زیرا تنها در آمد ما کشاورزی و دامداری است و سرمایه ای برکسب در آمد و امرار معاش در شهر نداریم

وی افزود: در خواست ما از مسئولین این است که به مردم روستاها بیشتر توجه کنند و با خدمات دهی به روستاها مانع مهاجرت آنان به شهرها شوند.

در چند سال اخیر، مهاجرت بی رویه روستاییان به شهرها که ناشی از عوامل گوناگونی است، باعث تخلیه بسیاری از روستاها شده است؛. بنابراین نیاز است مسئولان در راستای کاهش مهاجرت این قشر تولید کننده به شهرها، اقدامات عملی و راهکارهای مناسب و موثر به کار گیرند.

نتیجه بی توجهی به روستاها باعث کاهش جمعیت، مهاجرت به شهرها و زیاد شدن  محرومیت در روستاها می شود پس نیاز است در راستای جلو گیری از مهاجرت، به روستاها بیشتر از شهرها توجه شود تا زمینه مهاجرت معکوس و بازگشت به روستا برای جوانان و افراد جویای کار فراهم شود.

انتهای پیام/

 

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

دولت دانمارک قصد ارائه یک دسته بندی جداگانه در آمار رسمی خود برای جرایم، اشتغال و مسائل دیگر برای کسانی که از کشورهای مسلمان باشند دارد با این هدف که برخی از مسائل مرتبط با مهاجرت را حل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس این طرح، به لحاظ آماری مهاجران مسلمان و فرزندان آنها در قالب دسته بندی MENAPT که مخفف "خاورمیانه، شمال آفریقا، پاکستان و ترکیه" است، قرار می‌گیرند.

طبق اعلام ماتیاس تسفایه، وزیر مهاجرت و یکپارچگی دانمارک که این اقدام را تایید کرد، دسته بندی مردم از روی مذهب در درک الگوهای جرایم و اشتغال بین افراد با تبار خارجی در دانمارک سودمند است.

او در مصاحبه‌ای گفت: ما نیاز به ارقام صادقانه‌تر داریم و من فکر می‌کنم این به نفع بحث مربوط به یکپارچه سازی و ارتقای کیفیت آن می‌شود اگر که ما این آمار را به شکل علنی بگیریم. زیرا اساسا آنها نشان می‌دهند که ما در دانمارک واقعا مشکلی با افرادی که از آمریکای لاتین و خاوردور آمده‌اند، نداریم. ما با مردمی که از خاورمیانه و شمال آفریقا هستند مشکل داریم.

تسفایه گفت با نژادپرستانه خواندن این دسته بندی مردم بر اساس کشور اصلی آنها مخالف است.

بر اساس سیستم فعلی، دانمارک میان اصالت "غربی" و "غیر غربی" در آمارهای رسمی مربوط به مهاجران و فرزندان آنها تمایز قائل می‌شود. همه کشورهای اتحادیه اروپا در کنار مابقی کشورهای اروپایی، انگلیس، آمریکا، کانادا و استرالیا به عنوان غربی و مابقی جهان به عنوان غیر غربی در نظر گرفته می‌شوند.

همچنین "فرزندان" هم با وجود زاده شدن در دانمارک "خارجی" در نظر گرفته میشوند بر خلاف "مهاجران" که خارج از دانمارک به دنیا آمده‌اند.

بالغ بر ۸۰۰۰۰۰ مهاجر و فرزندانشان حدود ۱۴ درصد از جمعیت ۵.۸ میلیون نفری دانمارک را تشکیل میدهند.

انتهای پیام

 

منبع خبر:ایسنا

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

این متن دومین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

زکات علم، نشر آن است. هر وبلاگ می تواند پایگاهی برای نشر علم و دانش باشد. بهره برداری علمی از وبلاگ ها نقش بسزایی در تولید محتوای مفید فارسی در اینترنت خواهد داشت. انتشار جزوات و متون درسی، یافته های تحقیقی و مقالات علمی از جمله کاربردهای علمی قابل تصور برای ,بلاگ ها است.

همچنین وبلاگ نویسی یکی از موثرترین شیوه های نوین اطلاع رسانی است و در جهان کم نیستند وبلاگ هایی که با رسانه های رسمی خبری رقابت می کنند. در بعد کسب و کار نیز، روز به روز بر تعداد شرکت هایی که اطلاع رسانی محصولات، خدمات و رویدادهای خود را از طریق بلاگ انجام می دهند افزوده می شود.

  • مرتضی عبودی
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • مرتضی عبودی